Velkommen til Kerteminde Håndboldklub !

Hvad siger du til gæster, når de kommer indenfor hos dig? Ja, du giver dem vel en stor og hjertelig velkomst. Så det skal du også have – lige nu. For du er trådt indenfor i Kerteminde Håndboldklub, og her siger vi også et hjerteligt ”goddag og velkommen” til alle, som lægger vejen forbi.

Hvad vil du? Er du en mor eller far, der vil have dit barn til at spille håndbold? Så er du kommet til det rette sted. Vi kan tilbyde U4, U5, U6, U9, U10, U11, U13, U15, U17, U19 og seniorhåndbold. Alle aldre kan spille håndbold lige her i Kerteminde Idrætscenter.

Har du spørgsmål? Så skal du bare hoppe derhen, hvor du kan finde info om klubbens bestyrelse eller klubbens trænere. De er klar til at tage godt imod dig og dine spørgsmål, så du kommer godt i gang i KH.

Hvad man kan sige om os? Jo, det vigtigste er, at vi er en klub, hvor vi opfører os ordentligt overfor hinanden, modstanderne, dommerne og alle andre. Vi sætter pris på hinandens indsats, arbejde og forskelligheder.

Hvem vi er? Jamen, vi er mellem 200 og 300 medlemmer, og vi har som sagt hold for alle aldre. Lige fra de mindste til de største. Så uanset din alder, dit niveau, din indsats - så er du meget velkommen i Kerteminde Håndboldklub.

Hvad vi er stolte over? Mange ting: A. Håndboldstævnet Dydensborg Taxi Cup hvert eneste år for U11-og U13-hold fra hele Fyn - ja, fra hele Danmark. B. Det fynske strandhåndboldstævne på Kerteminde Nordstrand. C. Vores årlige forårstur til et dejligt håndboldstævne for alle størrelser. D. Vores håndboldskole og vores håndboldcamp hvert år i Kerteminde Idrætscenter. Og 100 andre ting såsom vores dygtige seniorhold, vores vidunderlige mini’er, vores dygtige trænere og vores pragtfulde forældregruppe.

Vi er dog nok bare mest af alt stolte over, at vi er et lille, frivilligt fællesskab, som – bygget på frivillige kræfter og altså på frivillig arbejdskraft – sørger for, at børn, unge og voksne kan dyrke en sund fritidsinteresse i deres lokale by. Det kommer ikke af sig selv. Det kræver, at der er masser af gode og kærlige voksne mennesker, som bruger tid og kræfter og energi i deres lokalsamfund.

Så nu kommer det vigtigste: Hvis du gerne vil være med i vores fællesskab, så skal du regne med, at du også skal bidrage! Kerteminde Håndboldklub er ikke ”bestyrelsens” klub. Vi er bare almindelige mennesker, der laver frivilligt arbejde. Så du skal være med. Det er sådan, vores forening hænger sammen. Vi yder alle en indsats. Og når du først er faldet til, så skal du også være med til bidrage.

Velkommen til KH.